خنک کننده در کولر گازی

خنک کننده در کولر گازی

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

گاز مبرد (خنک کننده) در داخل کمپرسور متراکم می شود و با فشار به کندانسور می رود و در آنجا گرما را از دست می دهد و به مایع تبدیل می شود. پس از آن مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویین (شیر انبساط) عبور کرده و دچار افت فشار شدید می شود که در اثر این افت فشار حالت دو فازی (مایع و گاز) به خود می گیرد و هدایت می شود. به ورودی اواپراتور در محل اواپراتور تحت تاثیر دمای محیط تبخیر می شود و دوباره به گاز تبدیل می شود بنابراین سرمای خود را به محیط یا لوله های اواپراتور برمی گرداند. هوای اتاق از یک طرف فن داخلی با چرخاندن فن پروانه وارد یونیت داخلی شده و پس از عبور از بین لوله های اپراتور خنک شده و از طرف دیگر به داخل اتاق هدایت می شود. مبرد در حال تبخیر در اواپراتور دوباره توسط کمپرسور مکیده می شود و این چرخه ادامه می یابد.

کولر گازی در حالت گرمایش

در این حالت چرخه فوق از طریق یک شیر چهار طرفه تغییر می کند و گاز گرمایشی خنک شده در کمپرسور مستقیماً به اواپراتور می رود و در آنجا گرما را از دست می دهد و باعث گرم شدن لوله های اواپراتور و در نتیجه گرم شدن محیط می شود.

کولر گازی در حالت گرمایش
کولر گازی در حالت گرمایش

برای اطلاع از داشتن کولر گازی گرمایشی، موارد زیر را انجام می دهیم:

1. به دفترچه راهنمای کولر گازی همراه کولر مراجعه کنید.

2. استفاده از گرمایش این کولر در سالهای گذشته.

3. از فروشنده ای که کولر گازی را خریده بپرسید.

4. البته اینها برای مبتدی و مبتدی است و اگر تعمیرکار کولر گازی باشید با یک نگاه متوجه می شوید که کولر گازی گرم می شود یا سرمایش.

5. برچسب فنی دستگاه را بررسی کنید.

بر روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی وجود دارد که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف است. مانند تصویر زیر گزینه 1 (COOLING) نشان دهنده خنک شدن سیستم و گزینه 2 (HEATING) نشان دهنده گرمایش سیستم است. هنگامی که از سیستم گرمایشی کولر گازی مطمئن شدید، باید آن را راه اندازی کنید و برای شروع گرمایش کولر گازی باید از نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی آگاهی کامل داشته باشید.

خنک کننده در کولر گازی

در نظر داشته باشید که سیستم گرمایش کولرگازی با سیستم سرمایشی کمی متفاوت است. مثلاً وقتی کولر گازی را روی گرمایش یا بخاری آن روشن می‌کنید، تمام اجزای کولر مانند کمپرسور و ‌ روشن می‌شوند و کار می‌کنند، اما فن داخلی تا زمانی که گرما مشخص باشد. اگر به آن نرسد روشن نمی شود و این زمان بین 2 تا 15 دقیقه متغیر است. یا بعد از مدتی استفاده از کولر گازی به دلیل یخ زدگی کندانسور یا پنل بیرونی، کولر گازی به حالت یخ زدایی می رود و فن داخلی خاموش می شود و پنل بیرونی یخ زدایی می شود که ممکن است 2 تا 20 دقیقه طول بکشد. دستگاه برای کار و اینکه عملکرد گرمایش کولر گازی به نکات زیادی مربوط می شود که در صورت عدم هماهنگی یا خرابی در هیچ یک از این قسمت ها این چرخه با مشکل مواجه می شود و نیاز به تعمیر دارد که باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود تا مشکلی پیش نمیاد .

برای آشنایی کامل با نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در مقاله بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

نصب و سرویس کولر گازی
کادر خدماتی (در خصوص نصب کولر گازی، سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی) با کادری مجرب و مجرب آماده خدمت رسانی در سراسر شهر تهران با ارزان ترین قیمت و خدمات در محل می باشد.



نویسنده :
بازدید : 647
چهار شنبه 4 خرداد 1401 - 21:21
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: